woensdag 17 oktober 2007

Wat lees ik nu op nrc.nl

Dit is toch wel even schokkend nieuws, dat ik hier zo vanuit de directeursstoel (jaja, als de baas er niet is, mag ik er zitten :)) in de provincie van Rusland lees. Afschaffen van de basisbeurs? Het verworven recht van de zelfstandige student. Ook al ben ik nu een loonslaaf, ik voel me veel meer verbonden met het studentenbestaan. Daarbij heb ik nog recht op 1 jaar stufi. En ik was nog wel zo blij met de regeling dat je die ook op kan nemen bij studie in het buitenland. En wat nu?? Nu kan ik er niet eens mijn zegje over doen. En of de studenten massaal gaan demonstreren is nog maar de vraag, aangezien het fenomeen demonstratie vreemd is aan onze generatie. Als het er op aankomt, zal de studentenvakbond vast de studenten mobiliseren, maar ik hoop dat minister Plasterk een ander potje vindt.
Aldus een zucht van een ex-student, die het zoete studentenleven niet wil laten varen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Tsjonge, jonge, wat een klaagzang! Studenten kunnen best wat meer lenen en hun studie zien als een investering in de toekomst, toch? En afbetalen naar rato van toekomstig inkomen. De middelbare scholieren zitten te springen om goede leraren in de hoop ook ooit student te kunnen worden. En wat dacht je van basisschoolleerlingen, die allemaal naar de vmbo geduwd worden omdat het hoger onderwijs zo duur is? Dat is een klaagzang waard! Groet, Leen