maandag 17 december 2007

Hoog gehakt

Ik sta in een schoenenwinkel. Een kleintje. Meer een boetiek. Met mij zijn er nog 2 klanten. Een russische schone en een russiche, wiens schone jaren al verwelkt zijn. Toch wordt mijn aandacht getrokken door de vrouw in middelbare leeftijd. Het is zelfs mogelijk dat zij de zestig nadert. Zij houdt zich kaars recht. Zij heeft een parmantig zwart hoedje op haar hoofd. De bloem, die dit hoedje nog meer flair geeft, heeft een glinsterend hart. Of het nepsteentjes zijn, kristallen of ware diamenten. Ik heb geen idee. Haar blond geverfde haar in een knotje. Een zwarte mantel en daar onder draagt zij coltrui, met broche, en een rok, met schots partoon. Kennelijk is zij hier al lang, want voor haar heeft de verkoopster een tiental schoenen uitgestald. De ene is nog hoger dan de andere. De ene glinstert nog meer dan de ander. Het aanzicht alleen al, doet het zweet bij mij uitbreken. De vrouw haalt opgelucht adem. ' Het wordt deze. Deze is prachtig en zo stijlvol!.' Jazeker',vult de verkoopster aan, ' en daarbij zijn ze ook nog jeugdig.'
Het parmantig vrouwtje loopt uiteindelijk de winkel uit met hoog gehakte zwart gelakte pumps. Met open neus en een bloem ter versiering. Of dit nepsteentjes zijn, kristallen of ware diamenten. Ik heb geen idee. Maar ik weet wel- ze zijn erg hoog gehakt.

Geen opmerkingen: